Saturday 19 August 2017

Revolusi Hikayat Nawza Dahulu Dan Sekarang

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Untuk entry kali ini, Nawza nak berkongsi cerita mengenai diri sendiri. Almaklumlah hampir bertahun tidak mengemaskini Hikayat Nawza. Pelbagai perubahan yang berlaku selama 2 tahun ini. Jadi nak update la juga sekarang buat apa, kerja tempat yang sama lagi ke dan macam-macam lagilah.

Zaman muda-muda dulu
Samsung SDI Energy Malaysia Sdn. Bhd masih lagi menjadi tempat Nawza bekerja. Sudah genap 5 tahun Nawza berkhidmat untuk samsung. Tak tahu kenapa tak ada company lain yang nak offer kerja baru. Tak lakulah kot gamaknya kat luar. Tapi tak apalah, Nawza layan sahaja kerja disini, cukup bulan amek gaji. Dan yang paling penting entry Nawza semasa mula-mula masuk samsung dahulu masih lagi dirujuk oleh mereka-mereka yang berminat bekerja disini dan yang mendapat tawaran pekerjaan di Samsung. Refer entry: Memasuki Alam Pekerjaan (Samsung SDIEM). Kepada sesiapa yang nak jumpa retis ni bila join Samsung, boleh ke Department Quality untuk minta sign Nawza yer.
Officemate semasa dalam Samsung Engineering Department (2012~2015)
Officemate terkini dalam Samsung Quality Department (2016-Sekarang)
Selain daripada perubahan tempat kerja, umur dan berat juga berlaku perubahan dengan seiring. Dahulu boleh dikatakan kalau kene tiup angin boleh tumbang, sekarang ni taufan melanda pon boleh rileks je redah. Biasalahkan bila sudah berumah tangga ni, kenaikkan berat badan dikalangan suami-suami adala normal. Dan ia juga dikatakan sebagai norma kehidupan dimana suami yang buncit adalah seorang yang hensem. Hahahaha. Jangan jealous.... Yer.... Nawza sudah berkahwin. Dan ini merupakan perubahan yang terbesar melibatkan kehiudpan Nawza. 

Zaman hingusan seorang mahasiswa

Hari Persandingan Nawza dan PermaiSuri Hati...

Action....Anddddd Cut!!!

Raja nak bersantap.

Hikayat Nawza bermula semasa Nawza seoraang pelajar di institut pengajian tinggi, UPM dan diteruskan semasa start berkerja sebagai pekerja kilang dan sehinggalah kini sudah berumah tangga. Apabila membaca semula entry lama, terasa blog ini seperti sebuah diari Nawza sendiri. Setiap entry yang keluar mengingatkan situasi semasa blog dikemaskini. Cara penulisan pon lebih matang dibandingkan dengan entry yang lama. Bila dibaca semula, seperti penulisan budak2 weechat.

Diharapkan Nawza akan sentiasa consistence dalam mengemaskini Hikayat Nawza ini. Jadi tunggulah entry yang akan datang.

Nawza
19-August-2017
Slim River


0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons