Sunday 20 August 2017

Hikayat Nawza || Yang Pasti Minyak Itu Memang Panas

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera...

Beberapa tahun dahulu, aku ada upload video di dalam youtube. Video mengenai seorang mak cik yang menggoreng pisang tanpa menggunakan sudip. Sehingga kini, video itu sudah mencecah 150K view. Kalau lah aku tahu, dah lama aku set kan MONETIZE kat page youtube aku. Video ni aku rakam sendiri semasa pameran MAHA di Maeps Serdang.

Dulu, Youtube suruh Monetizekan aku buat bodoh jer sebab tak faham natang benda apakah ini..

Ramai daripada commenter mempunyai pendapat yang tersendiri mengenai video tersebut. Ada yang mengatakan mak cik tu sudah menyalut tangannya dengan chemical, ada yang mengatakan mak cik itu mempunyai ilmu yang tak semua orang ada. Tapi daripada pemerhatian aku, minyak yang digunakan adalah sama seperti yang kita gunakan di rumah semasa memasak. Dan aku terasa juga bahangnya sebab aku duduk paling hadapan semasa mak cik tu menggoreng pisang itu. Mengenai ilmu ataupun chemical yang digunakan, korang semua bolehlah tonton dan tafsirkan sendiri. Untuk mengelakkan pahala korang berkurangan, elakkan mengecam yer. Hahahaha....




Kalau ada Chemical yang selamat digunakan untuk jadi macam mak cik ni, korang share-share la info, boleh la aku guna. Senang nak goreng ikan kat rumah nanti.

Hikayat Nawza
20-August-2017
Slim River

p/s: korang jangan tak percaya aku boleh memasak.

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons