Tuesday 3 June 2014

Part 1: Kembara Di Korea Selatan

Assalammualaikum wbt…

Korang nampak tak permainan tajuk entry aku kali ni?? Hah, kalau korang perasan dulu pon aku penah buat tajuk part-part ni… Tapi sampai kesudah tak ado part 2 nya… Tapi kali ni aku cuba sedaya upaya untuk menghabiskan penceritaan ini sehingga ke part yang terakhir. Termasuk juga spare part.

Macam aku cakap di entry sebelum ini, aku akan ceritakan keseronokkan aku semasa berada di korea untuk perkongsian bersama kita semua… *kunon macam ade tips pelancongan badjet…

image

Untuk memudahkan korang memahami bebelan aku ini, aku mention lah awal-awal setiap part menceritakan pengalaman 1 minggu aku beseronok. Contohnya kalau ada sambungan part 2, itu bermaksud penceritaan untuk minggu ke-2 aku di Korea. Harap korang semua tak adelah yang dungu sangat macam aku sampai susah sangat nak paham. Kalau tak faham juga, korang pm aku jelah yer…Sila bertanya di ruangan comment di bawah…

Kali pertama dapat keluar berjalan selain daripada pergi-balik dari kerja adalah ke sebuah shoping mall yang letaknye beberapa km daripada Samsung SDI di Cheonan. Aku dan member sekerja berjalan kaki ke sana… Nampak tak bertapa gayat nye aku??? Pergi shoping mall pon dah jakun… Macam manalah tak jakun nak habaq kat korang, dah hari-hari naek bas pergi-balik kerja je… Sekali dapat besiar-siar sendiri, memang jakunlah jugak… Dalam otw ke shoping mall tu, adelah beberapa keping gambar sempat aku dan member yang lain snap2… Padahal pergi E-Mart ni tak ada beli apa pon. Usha-usha barang jer.

imageimage

imageimage

Lebih superduper happy bila member yang sama training tau selok belok korea ni pasal study di sini, Anis, Izzati dan Zati nama diorang.*Kasi sikit penghargaan nama disebut dalam blog yang meletopsss ni. Jumaat selepas habis waktu kerja, kami terus naek bus daripada Samsung Cheonan ke Seoul. Baju semua memang dah siap-siap packing masa pergi kerja pagi tu… Penginapan malam tu pula , aku dan lagi  2 orang member lelaki menumpang di rumah budak Malaysia yang belajar kat sana dan diorang ni junior si Anis.

Perjalanan ke Seoul mengambil masa lebih kurang 2 jam jugalah. Disebabkan jarak yang jauh kitorang pergi ke Seoul hari jumaat, supaya sepanjang hari sabtu kami dapat meluangkan masa yang lebih di Seoul. Sepanjang di Seoul, si Anis, Izzati dan Zatilah menjadi Tour Guide aku dan member yang lain. Pasal diorang sudah biasa dengan Seoul dan boleh berbahasa korea… Sampai sahaja Di Seoul, kami dibawa berjalan dibeberapa tempat yang menarik di Seoul. Kiranya macam Pre-Visit la… Aku Share gambar-gambar kat bawah jelah.

imageimageimageimageimageimage

Dan ke-Esokkan harinya… *Nampak tak aku malas dah nak menaip, aku bagi gambar je…

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Oklah…. Cukup kot gambar-gambar tempat yang aku lawati sepanjang minggu pertama di Korea. Caption tempat tu tak larat nak buat untuk semua gambar. Esok kerja cik kak oi… Ari dah lewat ni aku tak tido lagi…

Salam…

p/s: Part 2 aku rasa lebih kurang sama je tempat nye… Tapi sedikit pemandangan yang berbeza…

 

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger | Printable Coupons